Hälj

23.09.2016 07:58

Skönhets-sömna först


Åååh då va ja hemma, o ledig i flere dar (tror ja iaf) o ida kommer lilleman hem oxå :) o hans kompisar... Älskar att ha huset fullt av liv. 

Men först lite sömn, nu e ja egentligen pigg (bara något man tror) men ja känner mig pigg... O problemet ja har varenda morron när ja kommer hem e att somna! Ja ha alltid legat o tittat på tv när ja kommer hem, men tiden som ja somnar på förskjuts. Från att ja förut somna vid nio så blir klockan tio, ibland halv elva... O iomd så sover ja längre på em o då blir tiden mellan ja vaknar o te ja ska åka o jobba igen mindre, de e lite störigt faktiskt. Runt nio e helt ok men halv elva e inte ok. 

Men de behöver ja inte bry mig om idag, ha beställt väckning av bägge barna idag, i hopp om att nån kommer ihåg de, hahaha! Bryggarn e laddad o klar. Men ja kommer va hemskt seg o trött sen! Två ringer vårdcentralen. Måste kolla vart ja ska vaccinera oss o vart ja gör de! Förmodligen måste ja åka in te stan. De vore för enkelt om ja skulle kunna görat här på vårdcentralen! 

Allt e ju idag ihop packat på vissa platser, o hur de kan kallas service förstår ja inte. Mer effektivt o snabbare service som de så vackert heter. Allt som innebär effektivitet anser ja e sämre för kunden/patienten. Ifrån att man hade en husdoktor som dessutom kunde ringa te, till en telefon svarare som säger att telefon tiderna e slut o sedan träffa en ny läkare varje gång som inte har nån koll på mig som patient sen tidigare. 

O som kund hamnar man i nåt system som e uppbyggt på att ja ska knappa mig fram inom en miljon val, för att sedan hamna i telefonkö, 40minuter senare svarar en människa som kommer meddela att ja ska te en annan avdelning så den kopplar mig dit, o så blir de en ny kö... 

Hade en massa problem me telia för nåra år sen, inget fungera på 4månader, o ja vart inte trevligt bemött.. Allt eftersom veckorna gick o ja va utan både tv, internet o telefon så kom de en grabb en dag o kolla på o konstatera att ja hade satt de i inkommande telejack (hade bara ett i hela i huset) o att de inte hjälpte o dra ut o stoppa tebax, o han konstaterade att inget funka o sen hände inget mer... Veckorna gick o ja ringde o ringde o tonen gentimot mig vart otrevligare o otrevligare. Fyra månader senare vart ja vansinnig o krävde pengar tebax o att alla abbonemang skulle avslutas på stört. De va inte enkelt, o hur ja än bestred så fick ja betala tv abbonemanget i två år fast de inte funka för ja hade skrivit på kontrakt! O varenda jävla gång under dessa fyra månder så satt ja i dessa telefon köer o varje gång svara en ny människa som ja skulle dra samma sak för varje gång, ändå vet ja att de för sk loggar på kunder som ringer! Bedrövligt.. De skulle ringa mig när de hade en lösning för mig o mitt abbonemang, o de ha inte ringt än... Snacka om att prioritera sina kunder! 

O försäkringskassans sytem, peronal o köer ska vi inte ens diskutera... Du har plats 387 i kön, vi arbetar så snabbt som möjligt. Beräknad kötid 45 minuter, tack för du väntar. O alla sånna här företag me enorma köer har en röst som säger att man kan göra sina ärenden via nätet... Då har ja väl för fan inte ringt om ja förstod hur ja skulle göra. O tydligen verkar vi va många me mig som inte inte fattar sig på allt fantastisk man kan göra på alla företags hemsidor för isf skulle kön va kortare... Men ja just ja, företaget ha ju effektivserat sig oxå så de ska de underlätta för mig som kund, vilken tur att flera st fick sparken o nån annan fick mer att göra, förstår bara inte hur de kan svara i telefon snabbare, eller ska ja som ringer prata fortare? 

Om ja pratar fortare så kan man ju säga att ja ha effektiviserat mig, då hinner ja säga mer på kortare tid. 

Kram Rampus