Klipper gräs

07.10.2019 19:56

Min trogne vän o hjälpare Isak The robotmachin gav upp i somras, den ha krånglat de senaste två åren men den ha klarat av att hålla gräset kort, men så te slut gav den upp.... Där stod ja me växande gräsmatta o me rygg o leder som inte klarar av att klippa gräs! Så de va bara o sätta sig o leta efter en ny robot, de handlar om mkt pengar så de e inte bara o köpa, o i mitt fall e de avbetalning som gäller så ja ville verkligen köpa rätt klippare som kunde klippa ordentligt. Sagt o gjort ja bestämde mig te slut o köper va två kick bort. Den kom på nån ve ka o de va då problemen börja.... Den gick inte att installera, lösenordet som man skulle använda fungera inte alls. Så ja maila o fråga va ja skulle göra, de tog över en vecka innan de svara o då va de med en fil som beskrev hur man nollställer lösenordet, så de va enkelt gjort men sen klippte den inte iaf. Den felkoda på att den inte hitta laddaren. Så ja maila igen, efter en vecka så skrev ja att ja ville ångra mitt köp, MEN på de mailet svara de samma dag att de gick inte för tiden för att ångra sig va förbi.... Men va, jaha de e inte ja som inte svara på mail i tid. Men nä de gick inte, så där stod ja me en avbetalning o en robot som inte fungera. Ja har en förmåga att bli oerhört dum när ja blir ilsk o ville då reklamera den, tiden gick o efter en vecka så svara de att för att kunna reklamera den så va de tvungna att ha en film på va problemet va. Så ja gick ut o filma en robot som stod still o blinka felkoder o fråga va de ville veta..... Den går junte ens, o ja va otroligt vass i de mailet så efter ytterligare en vecka så skulle ja få reklamera den. Nu e vi alltså flera månader efter köpet pga att de inte svara vilket de varje gång beklaga att de tagit tid, förutom de mailet som bekräfta att ångerköp inte va möjligt. Alltså öppnar de mailen fast de inte svara. Ja kallar de taktik från deras sida. De kom en jädrans massa lappar på mailen som skulle fyllas i, o ja fyllde i alla o packa ihop skiten o skicka tebax den.... Sen vart de tyst, hörde ingenting på över en månad, inget mail om att de mottagit min robot, inget mail om va som va fel alltså ingenting. Nu i slutet på förra veckan fick ja ett sms att ja hade ett paket att hämta från ett ställe ja aldrig hört talas om. Men ja gick för att hämta paketet, o de va då roboten. I min gamla ihoptejpade kartong oxå. Så hem o börja installera den, lagom irriterad va ja för nu e ju liksom geäsmatte säsongen över men ja e ju tvungen att kolla om den funka. O ja ha tjata hål i huve på folk som vart tvungna att klippa min matta i somras när de vuxit åt helvete för mkt. O till min förvåning så funkar den, tack gode gud för de.... Så nu ha den fått knalla runt här o klippt av hela matta. Ja ska ta in den te helgen. Men den hittar inte tebaka te laddaren, annars så klipper den bra. Ja vet inte varför den inte går tebax te laddaren! Just nu e ja bara glad att den funkar. 

Ska ja summera detta köp så e ja fortfarande skit irriterad på allt jävla krångel, bäst i test enligt alla tester o de kanske den e när den fungerar. O bemötandet på sidan va en ren katastrof, de går inte ens att ringa till dom visade sig, alla reklamationer o klagomål ska ske via mail, som ingen svara på i tid. Jävligt krånglig reklamation. O må fan ta dom o lösa diarréer resten av livet om den inte startar nästa år.... 

De här e inga billiga apparater o ja förstår inte varför de ska va kopplade te en app, varför i helvete ska ja kunna sköta den från en app? Den ska aldrig behövas skötas, de e en robot, den ska bara fungera! Den har en uppgift o de e att klippa gräset. Ja tror att den varit ute hos annan kund innan mig o sen att de fått tebax den, för annars ha lösenordet fungerat,varför skulle de helt plötsligt lagt in ett annat lösenord i fabrik om alla kommer me samma från början. 

Ja döpte den te leffe. 

Ha en bra kväll, kram Rampus